Θα ήταν καλό να αναζητήστε την βοήθεια ενός εργοθεραπευτή αν παρατηρήσετε στο παιδί σας κάτι από τα παρακάτω:
Δυσκολεύεται να συντονίσει το σώμα του, σκοντάφτει συχνά, δεν έχει καλή ισορροπία και είναι γενικά αδέξιο.
Αποφεύγει τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς, παραπονιέται ότι ζαλίζεται ή δείχνει να φοβάται όταν τα πόδια του δεν αγγίζουν το έδαφος.
Έχει χαμηλό κίνητρο για κινητικά παιχνίδια (π.χ. κυνηγητό) και δείχνει νωθρό και νωχελικό στις κινήσεις του ή αντίθετα είναι υπερκινητικό και δείχνει να μην έχει την αίσθηση του κινδύνου.
Δυσκολεύεται να πετάξει, να πιάσει ή να κλωτσήσει μια μπάλα με επιτυχία (βρίσκοντας το στόχο, χρησιμοποιώντας την απαιτούμενη δύναμη κ.λ.π.).
Δυσκολεύεται να μάθει, να διακρίνει ή να αναπαράγει τα γράμματα και συχνά τα αντιστρέφει(π.χ. το ε-3)
Δυσκολεύεται να φτιάξει ένα παζλ κατάλληλο για την ηλικία του.
Δεν καταφέρνει να ακολουθήσει εντολές και ξεχνά τι του ζητήθηκε.
Δεν καταφέρνει να ντυθεί μόνο του ή να βάλει σωστά τα παπούτσια του.
Δυσκολεύεται να φάει μόνο του (π.χ. χύνει το φαγητό από το πιάτο, λερώνεται συστηματικά).
Aποφεύγει να λερώνεται (π.χ. με μπογιές, στην άμμο), ενοχλείται από τις ετικέτες των ρούχων, το σφουγγάρι ή την οδοντόβουρτσα και δυσανασχετεί όταν του κόβουν τα μαλλιά ή τα νύχια.
Δεν καταφέρνει να βγάλει την πάνα και να εκπαιδευτεί στη χρήση τουαλέτας.
Δεν έχει καλή ιδέα για τον εαυτό του, έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση και τα παρατάει εύκολα (χαμηλή ανοχή στην ματαίωση).
Δεν έχει καλή βλεμματική επαφή.
Δεν πιάνει σωστά το μολύβι (π.χ. το κρατά με ολόκληρη την παλάμη) ή το ψαλίδι, δυσκολεύεται να πιάσει και να χειριστεί μικρά αντικείμενα.
Αποφεύγει τη ζωγραφική και δυσκολεύεται σε ασκήσεις γραφής και προγραφής.
Δυσκολεύεται να οργανωθεί, να συγκεντρωθεί προκειμένου να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα και λειτουργεί παρορμητικά.
Απευθυνθείτε επίσης σε έναν εργοθεραπευτή για εκτενή έλεγχο, αν παρατηρείτε διαφορές στην κατάκτηση κάποιων βασικών δεξιοτήτων σε σχέση με την ηλικία του παιδιού, συγκριτικά με άλλο παιδί της οικογένειας ή μετά από παρότρυνση της δασκάλας. Η έγκαιρη διάγνωση και η πρόληψη αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες πρόγνωσης και εξέλιξης του παιδιού σας.